Благодарността – нов подход към балансирана работна среда с поредицата #BetterCorporateImmunity

Благодарността – нов подход към балансирана работна среда с поредицата #BetterCorporateImmunity

30.11.2020

2020-а година безспорно ще остане запомнена като годината на предизвикателствата. Наложи се да преподредим своите приоритети и да преоткрием забравени ценности в личното си и професионално всекидневие.

Към днешна дата работната среда, градена от бизнеса през последните 100 години, е подложена на изпитание и дълбоки промени. Милиони служители превърнаха своя дом в работно място, изправяйки се пред несигурно бъдеще, принудителна адаптация и нов вид комуникация с екипа. За мениджърите вероятно възникнаха най-трудните въпроси: Как да бъде съхранен екипът, така че да продължи да функционира като едно цяло? Кои са индивидуалните потребности на служителите? Как да ги подкрепим в една непозната ситуация? Днес, почти година по-късно, знаем едно – новата реалност изисква нов подход.

Спокойствието, смислените преживявания и устойчивите отношения се превърнаха в приоритет на много от големите компании, които през последните месеци преструктурираха из основи политиката към своите служители. Офисът вече не е споделено пространство, което предлага непосредствен контакт между мениджъри и служители или мониторинг на работния процес. В този критичен за бизнеса момент качества като емоционална интелигентност, гъвкавост или умение за създаване на връзки са ключови за неговите лидери.

Персоналният подход на работодателя заема централно място сред актуалните ценности в трудовите взаимоотношения – тези, които могат да мотивират служителя като му създадат усещане за принадлежност и смисъл. В портфолиото на много компании-визионери постоянно се включват нови алтернативи, които да подобрят емоционалното, физическото или финансовото състояние на служителите. Световните проучвания в областта показват, че именно грижата и емпатията са най-високо оценени от екипите. Разговор със служителя, изслушване и окуражаване под формата на думи или малък жест са ключови за бъдещето на организациите.

Благодарността е тази, която ще спаси една цяла година

Ваучерите за подарък на Pluxee насочват вниманието ни към голямата тема за отношението - невидимата и най-здрава нишка в малкия екип на голямата корпорация. Казват, че най-хубавият подарък носи преживяване. Вероятно това е и причината в световен план този вид подарък да набира все по-голяма популярност като материален жест от страна на компаниите. Качествено прекараното време е безценно, също както положителната оценка и подкрепата.

Какво бихме желали да направим с няколко часа от живота си? Има ли нещо, което ще ни направи по-специални тук и сега? Психологически изследвания откриват и отражението на т.нар. „ефект на даряването“ – придобиването на материална ценност ни прави по-уверени, а размяната на такъв жест укрепва връзката ни с останалите. А сега, повече от всякога, имаме нужда да знаем, че сме ценени.

Лидерите на екипи в цял свят са поставени на кръстопът - познатите пътищата, които водеха към пълноценна комуникация и вдъхновение, в момента са нови и неизвестни. И все пак, годината ни направи по-силни и сплотени от всякога. Работихме заедно и се опитахме да вземем най-доброто от ситуацията, за да създадем един оптимистичен финал. В една година на промени.

Сега можете да покажете признателността си към своите служители и бизнес партньори с ваучерите за подарък на Pluxee. Благодарете им за лоялността и отдадеността и в края на тази трудна година им дaйте възможност сами да изберат своя подарък в един от над 12 000 обектa от нашата партньорска мрежа.

Тази седмица Pluxee ще постави началото на един различен разговор за устойчивите отношения, промените на работното място и новите форми на общуване

Във време на вирус, който застрашава тялото ни, все по-често се връщаме към имунитета на средата, на общността. Kъм имунитет на ценностите. В търсене на нов подход и добри решения поредицата ни #BetterCorporateImmunity ще покани изпълни директори и мениджъри на някои от най-успешните бизнес компании в България, както и специалисти в сферата на човешкото развитие, да споделят своята формула за балансирана работна среда и пълноценна комуникация. Отношенията между мениджъри и служители ще обединят разказите в лицето на Hewlett-Packard (HP), Telenor, The Business Institute, AlignedAction, Adecco и други ценни участници, които ще представят различни аспекти на изминалата година.

Видеата от поредицата #BetterCorporateImmunity  можете да гледате в нашия канал в YouTube.