Pluxee Christmas

7 идеи за повече продажби тази Коледа

21.11.2022

Вече сме в периодa от годината, в който коледните послания доминират рекламните паузи по телевизиите и всички са завладени от празничния дух. Хората се отпускат и пазаруват много повече от обикновено.

На какво се дължи това? Има няколко фактора, които обясняват този феномен:

  • Традиции – обичайно подаряваме коледни подаръци на близки, роднини, приятели и колеги.
  • Пазаруването на всички около нас – няма как да не се повлияем и да последваме всички, които пазаруват. Хората са „социални животни“ и се стремят да се вписват в масовите тенденции, а когато всички купуват подаръци, неминуемо и ние искаме да го правим.
  • Коледните реклами – толкова са атрактивни, емоционални, заредени с позитивизъм, че не усещаме колко лесно се разделяме със сериозни суми пари, за да купим рекламирания продукт.
  • Коледните промоции и намаления за “Черен петък” - те изглеждат наистина атрактивно. Навсякъде виждаме надписи „коледна промоция“ и се чувстваме по-малко гузни, че ще похарчим сериозна сума пари, след като купуваме с намаление.

Всички тези фактори водят до значително по-висок оборот за фирмите, които съумяват да се възползват от тази тенденция. Дори когато има финансова и икономическа криза, хората не се въздържат и изразходват значителни средства за коледни подаръци.

Все пак за компаниите не е толкова лесно да се възползват от тези тенденции, защото и конкуренцията е жестока. Всеки инвестира в реклами, промоционални оферти, коледен асортимент. Затова трябва да сте добре подготвени, ако искате вашата компания да излезе победител в края на декември.

1. Създайте специални предложения за подаръци

За да привлечете потенциалните клиенти, които да изхарчат част от коледния си бюджет при вас, е необходимо да се подготвите и да свършите няколко неща предварително. Първото от тях е да имате специални коледни предложения, с които да привлечете вниманието на потребителите и да ги предразположите да направят покупка. На първо място е необходимо да познавате вашата таргет аудитория. Това означава и да знаете какви са техните потребности – за кого ще пазаруват подаръци и какъв бюджет са определили за тях.

На база тази информация вие трябва да създадете специални коледни предложения. В тези предложения можете да комбинирате няколко продукта, които се допълват един друг и са на промоционална цена. По този начин вие ще привлечете вниманието на вашите клиенти, ще съумеете да вземете по-голям дял от техния коледен бюджет и ще им предоставите комплексна оферта на преференциална цена. Познавайки вашите потребители, техните потребности и възможности, имате възможност дори да ги стимулирате да похарчат повече, отколкото са възнамерявали. Това, което трябва да направите, е да наблегнете на спестената стойност, която получават от вашето специалното предложение.

2. Предложете добавена стойност

Вместо отстъпки, създайте оферти с добавена стойност. Това може да включва експресна доставка, безплатно празнично опаковане, безплатна коледна картичка или допълнителен подарък към покупката като жест от ваша страна. Когато хората са обхванати от коледния дух, много често те оценяват подобни жестове много повече от намаленията и отстъпките в цената. Затова е важно и вие да познавате вашите потребители – дали биха оценили повече тази добавена стойност, която вие предоставяте или биха оценили повече ценова отстъпка.

3. Стимулирайте ранното пазаруване

Често потребителите остават покупките за последните дни преди Коледа. Причините са свързани както с липсата на време за по-ранно пазаруване, така и с навик, натрупан през годините. Това оказва доста негативно влияние на бизнеса ви, тъй като е необходимо да осигурите допълнителен персонал, който да се справи с повишения трафик, било то във физически или в онлайн магазин. Тези струпвания водят и до затруднено планиране на продажбите и изпадане в липса на най-търсените стоки или пък обратното – в презареждане на дадена стока, за която сте имали очаквания, че ще е по-търсена отколкото в действителност е.

За да се справите с този негативен аспект на коледния бизнес, помислете как да стимулирате потребителите да направят своите коледни покупки по-рано през декември, а защо не и ноември. Създайте по-атрактивни оферти за ранно пазаруване, анонсирайте, че офертите важат до определен срок, който свършва някъде в средата на декември, така че хората да са стимулирани да купят по-рано.

4. Улеснете максимално своите клиенти

Този съвет е валиден не само за коледните предложения, но и през цялата година. Направете всичко възможно вашите клиенти да имат максимално лесно и приятно изживяване, докато пазаруват при вас. Дайте им възможно най-полезната и изчерпателна информация, без да ги заливате с ненужна такава.

Те трябва безпроблемно да могат да научат всичко, което ги вълнува за продукта или услугата, която предлагате (характеристики, срок за доставка, възможности за заплащане и др.). Направете така, че да предлагате всички възможни форми на заплащане – кеш, с банкова карта, с подаръчни ваучери или гифт карти. Ако обектът ви предлага хранителни продукти или безалкохолни напитки, можете да приемате и ваучери за храна.

Това ще улесни вашите клиенти и ще ги направи по-лоялни към вас.

5. Предложете допълнителни продукти

Повечето потребители биха предпочели да си спестят ценно време и да не обикалят множество магазини, било то физически или онлайн. В празничния период времето винаги недостига, което пък означава, че ако вие заредите допълнителен асортимент, с който потребителите ще купят повече неща от коледния им списък от вашия магазин.

6. Инвестирайте в маркетинг

Коледа е периодът, за който се инвестират сериозни суми в направата на атрактивни и емоционални коледни реклами, за да подсилят допълнително ефекта на коледния шопинг и да излязат крайни победители в тази конкурентна среда. Добре е да последвате примерът на водещите компании и да планирате маркетинг бюджет, с който да подкрепите своя бизнес през ноември и декември. Това може да включва както реклама в традиционни или онлайн медии, така и коледна украса за витрините на магазина, нов празничен дизайн за онлайн магазина, специални брошури.

Всичко това ще увеличи вашия оборот, защото ще привлече повече нови клиенти и ще стимулира вече съществуващите да похарчат повече от планираното при вас.

7. Не пренебрегвайте доброто обслужване

Понякога, увлечени от планирането на коледния каталог, ние забравяме да планираме нещо също толкова важно – как ще обслужим увеличения човекопоток, бил той във физическия ни магазин или онлайн.

Съществуват бизнеси, при които клиентския поток се увеличава неколкократно. Това изисква допълнителен персонал, иначе често се стига до влошено обслужване, което от своя страна води до влошено клиентско преживяване. Възможно е и да не разберете веднага как това се отразява на бизнеса ви, но в дългосрочен план рискувате да загубите клиенти, ако те са разочаровани от обслужването.

Обърнете внимание на вашия екип какво предстои, помислете дали можете да ги използвате повече часове в този период, но пък и имайте предвид, че те също биха искали да имат свободно време да направят своята празнична подготовка.

В заключение, коледния период е от огромно значение за повечето бизнеси. С добра подготовка и планиране вие може да бъдете големия победител. 

Можете да разгледате и нашите Идеи за повече продажби по време на инфлация или Идеи за коледни подаръци за служители.